Kopia zapasowa XP w pliku ISO
Eugeniusz
2012-09-10 14:16:05 UTC
Szukam programu który utworzy kopię systemu XP w postaci pliku *.iso
System ma >20 Gb wiec musi być możliwość nagrania kilku dysków DVD.
Pozdrawiam E.
Jawi
2012-09-10 20:22:47 UTC
Post by Eugeniusz
Szukam programu który utworzy kopię systemu XP w postaci pliku *.iso
System ma >20 Gb wiec musi być możliwość nagrania kilku dysków DVD.
Pozdrawiam E.
a musi być w formacie iso koniecznie?
System ma ponad 20 GB to przy kompresji zmieści sie na jednej - dwóch dvd.
Ja ostatnio uzywam Acronisa, wersja trial pozwala utworzyć pena bootowalnego

Eugeniusz
2012-09-10 21:49:56 UTC
Post by Jawi
Post by Eugeniusz
[...]
Tak,w formacie iso ponieważ chcę utworzyć wirtualny system XP w
programie VirtualBox a ten podobno przyjmuje iso lub płytę instalacyjną
systemu ale wtedy musiałbym wgrywać na nowo zainstalowane w XP programy.
Też używam Acronisa ale nie można przekonwertować plików tib na iso.
Mogłoby byc ewentualnie- img,cue,.....
E.
Jawi
2012-09-11 18:58:26 UTC
Post by Eugeniusz
[...]
nie używałem już długo maszyny wirtualnej, a virtualboxa nigdy, ale czy
uruchomisz kopię systemu na maszynie wirtualnej? Zasoby sprzętowe są te
z fizycznej maszyny?
Jeśli tak, to płyta bootowana zrobiona pod acronisem skoro go używasz, i
obraz ładowany z dysku, a na maszynie ten botowalny dysk uruchomisz i tyle.
Jeśli wirtualna maszyna ma inne zasoby sprzetowe to najlepiej nowa i tak
instalka systemu.

Eugeniusz
2012-09-11 19:39:26 UTC
Post by Jawi
Post by Eugeniusz
[...]
Dziękuję! Podsunąłeś mi chyba dobrą myśl. Bo rzeczywiście zasoby
sprzętowe są inne.Obecnie od miesiąca używam Windows 7 ale ciągle
jeszcze wracam do XP na drugim (słabszym) kompie, bo ciągle tam czegoś
nie przeniosłem= dlatego myślałem o wirtualnym XP przy W7.Po Twojej
odpowiedzi pomyślałem sobie ,że założę świeży system XP na wirtualnym
dysku i zainstaluję na niej Acronisa a następnie przy pomocy tego
programu stary system XP z kopi zapasowej lub botowalnego dysku.Z uwagi
na inne zasoby sprzętowe może uda się naprawa XP w maszynie wirtualnej z
dysku instalacyjnego XP. Zobaczę co będzie. Trochę czasu mi to zajmie z
którym na ogół zawsze krucho.
Pozdrawiam E.
Mr Misio
2012-09-11 22:13:16 UTC
Post by Eugeniusz
Dziękuję! Podsunąłeś mi chyba dobrą myśl. Bo rzeczywiście zasoby
ZSrób inaczej. VMware player do uruchomienia maszyny (Player jest
darmowy). Oraz drugi darmowy soft od VMware bodajże Converter. Odpalasz,
pokazujesz system, tworzony jest obraz wirtualnej maszyny. Converter tak
zmienia wszystko, ze Windows XP bedzie sie wydawalo, ze jest na
dokladnie tej samej fizycznej maszynie. Nawet nie rzchaknie, ze wymagana
jest aktywacja, bo sie cos pozmienialo. Robilem, jak wirtualizowalem
starego laptopa. Dzialalo swietnie. :)
Jawi
2012-09-12 20:29:52 UTC
Post by Mr Misio
Post by Eugeniusz
[...]
dobre,
a jaka maszyna wirtualna może być bootowana z pendriva?
Bo kiedyś był problem z taka konfiguracją.

Eugeniusz
2012-09-13 08:04:58 UTC
Post by Mr Misio
Post by Eugeniusz
[...]
Nie wiem czy dobrze rozumię. Ten programem VMware-Converter odpalam na
starym XP i tworzę obraz wirtualnej maszyny starego XP- który przenoszę
do VMware player czy tak?? Mam problem z angielskim bo należę do
pokolenia któremu wmawiano, że jedyny słuszny obcy język to rosyjski.
E.
p***@gmail.com
2012-09-16 18:33:12 UTC
Post by Eugeniusz
Szukam programu który utworzy kopię systemu XP w postaci pliku *.iso
System ma >20 Gb wiec musi być możliwość nagrania kilku dysków DVD.
Pozdrawiam E.
Robiłem to, o czym piszesz - przeniesienie maszyny fizycznej do VirtualBoxa. Wszystko jest opisane tu: https://forums.virtualbox.org/viewtopic.php?t=687&highlight=convert+virtual
Ja używałem programu dd uruchamianego spod Ubuntu odpalonego w płyty bootowalnej - bez konieczności instalowania systemu.